Wycieczka uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w ramach projektu "Poznaj Polskę"

środa, 06 lipiec 2022

W dniach od 20 do 22.06.2022 r. odbyła się wycieczka w ramach MENiN "Poznaj Polskę". Czterdzieścioro uczniów z klas VI-VIII odwiedziło Kruszwicę, Gniezno, Poznań, Kórnik i Toruń.

20 czerwca o godzinie 6:00 wyruszyliśmy sprzed szkoły. Poznawanie Polski rozpoczęliśmy od Poznania. Zwiedziliśmy z przewodnikiem Bazylikę Archikatedralną Św. Apostołów Piotra i Pawła. Jest to jedno z prawdopodobnych miejsc chrztu Mieszka I. Niestety, odkrywanie piękna stolicy Wielkopolski utrudniała deszczowa pogoda. Mimo tego przespacerowaliśmy się ulicami Starego Rynku. Na obiadokolację i nocleg przyjechaliśmy do hotelu "Biały" w Skorzęcinie.

Drugi dzień upłynął nam na zwiedzaniu pierwszej stolicy Polski - Gniezna. Obejrzeliśmy wnętrze Katedry pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, w której umieszczone są relikwie Św. Wojciecha i znajdują się słynne Drzwi Gnieźnieńskie - dzieło sztuki romańskiej z XII w.

Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie zespołu zamkowo-parkowego wraz z kościołem parafialnym w Kórniku. Do autokaru wróciliśmy promenadą im. Wisławy Szymborskiej, bo w tym mieście urodziła się polska noblistka.

22 czerwca poznawaliśmy uroki Kruszwicy, zwiedzając romańską dziewięćsetletnią Kolegiatę Św. Piotra i Pawła i słynną Mysią Wieżę nad jeziorem Gopło. Około godz. 12:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Torunia. Przewodnik oprowadzał nas ulicami Starego i Nowego Miasta, przybliżył historię budowy Krzywej Wieży. Uczestniczyliśmy również w "Żywej lekcji historii", słuchając opowieści związanych z wojskiem polskim. Przewodnik pokazał nam dom, w którym urodził się Mikołaj Kopernik, a pamiątkowe zdjęcie zrobiliśmy przy pomniku astronoma.

Wycieczka dostarczyła nam wiedzy, ale przede wszystkim niezapomnianych wrażeń. Zmęczeni, lecz zadowoleni wróciliśmy do domu.