Wycieczka Szlakiem Piastowskim

czwartek, 23 maj 2019

W dniach 16-17 maja 2019 roku uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Łapach udali się na wycieczkę Szlakiem Piastowskim.

Pierwszego dnia podróży o wczesnym poranku autobus wyruszył spod naszej szkoły do Kruszwicy. Po przybyciu na miejsce zobaczyliśmy Jezioro Gopło, a nad brzegiem Mysią Wieżę a także pozostałości zamku Kazimierza Wielkiego. Następnym punktem programu była wizyta w Gnieźnie, gdzie zwiedziliśmy katedrę – miejsce pochówku św. Wojciecha oraz widzieliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie, które przedstawiają 12 scen z jego życia. Po południu przyjechaliśmy do Biskupina, w którym znajduje się rezerwat archeologiczny, przedstawiający dawne osadnictwo od epoki kamienia po wczesne średniowiecze.

Następny dzień spędziliśmy w pięknym Toruniu nad Wisłą. Zwiedziliśmy tam Stare Miasto, widzieliśmy dom i pomnik Mikołaja Kopernika oraz Krzywą Wieżę.  W planetarium obejrzeliśmy ekscytujący seans pod tytułem "Cudowna podróż". Mieliśmy okazję zobaczyć
i wziąć udział w wykonaniu słynnych toruńskich pierników w Żywym Muzeum Piernika.

W świetnych nastrojach wróciliśmy do domu.