Łapy

0°C
Imieniny:
Gracjana i Bogusława
Solenizantom życzymy wszystkiego najlepszego!
Strona główna Aktualności

Nasza młodzież w Wunsiedel

2017-08-03 08:29
Opublikował: Administrator
16 najzdolniejszych gimnazjalistów z Łap, wśród których znaleźli się stypendyści Burmistrza, wróciło w piątek (28 lipca) z pięciodniowej wycieczki do Wunsiedel. To szczególna nagroda za wyniki w nauce oraz okazja, aby nie tylko zwiedzić nowe miejsca, ale także sprawdzić swoje umiejętności językowe w praktyce. Był to drugi wyjazd uczniów zorganizowany w ramach współpracy między obydwoma miastami partnerskimi. Pierwszy raz młodzież z Łap gościła w Niemczech w 2015 r. Rok później z rewizytą do Polski przyjechali Niemcy.

Dziennik wycieczki

Dnia 24 lipca o godz.5:30 wyruszyliśmy z Łap i w godzinach wieczornych dotarliśmy na miejsce. Po zakwaterowaniu zjedliśmy kolację i poszliśmy spać. Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do ratusza, siedziby władz Wunsiedel, w którym przywitali nas drugi burmistrz Manfred Söllner, pan Marco Krasser i pan Steinberger. Przedstawiono nam krótko historię miasta, najważniejsze przedsiębiorstwa, rozwój kulturalny oraz współpracę z innymi  miastami w Niemczech i poza granicami kraju.  Następnie udaliśmy się na obiad do lokalu Mamma Rosa. O godzinie 15 razem z przewodnikiem zwiedziliśmy WUN BIO - zakład, który należy do czołowych producentów pelletu w Europie i farmę wiatrową.

W drugim dniu 25 lipca po śniadaniu udaliśmy się do Steinzentrum, Centrum Szkoleniowego dla kamieniarzy i rzeźbiarzy w kamieniu naturalnym. Obejrzeliśmy olbrzymią kolekcję kamieni z całego świata, również z Polski. Zwiedziliśmy pracownię, w której uczniowie uczą się obróbki kamienia i mogliśmy podziwiać ich dzieła. Byliśmy zachwyceni ich kunsztem. Następnie udaliśmy się do Amfiteatru  Luisenburg. Uczniowie jak i nauczyciele poznali teatr od kulis. Następnie weszliśmy na szczyt Kösseine  o wysokości ok.1000m , z którego można podziwiać panoramę Wunsiedel i okolic. Po południu gościliśmy w miejscu najnowocześniejszej technologii komputerowej, w której odbywają się online konferencje biznesmenów z całego świata. Uczniowie mieli możliwość przenieść się do wirtualnego świata i zagrać w gry komputerowe oraz posterować dronem.

Trzeciego dnia 27.07  udaliśmy się do Realschule, gdzie zapoznaliśmy się z niemieckim szkolnictwem. Szczególnie zazdrościliśmy naszym rówieśnikom bardzo nowoczesnych pracowni lekcyjnych. Następnie udaliśmy się do Szkoły Myśliwskiej, a potem na wycieczkę do lasu. Była ona niesamowitą lekcją przyrody. Ogromnym przeżyciem nie tylko dla uczniów, ale również dla opiekunów wycieczki był pokaz ptaków drapieżnych. Po wielkich emocjach „przenieśliśmy się do średniowiecza”. Wspólnymi siłami wystrzeliliśmy ze średniowiecznej  machiny miotającej kamienie oraz mieliśmy okazję postrzelać z łuku.

Piątek 28.07.był naszym ostatnim dniem pobytu w Niemczech. Najpierw udaliśmy się do miejsca, gdzie płukaliśmy złoto, potem pływaliśmy rowerami wodnymi  po Eisweiher. Po ostatnim krótkim spacerze po miasteczku i obiedzie nadszedł czas pożegnania. Niemieccy opiekunowie naszej grupy pożegnali się z nami i ruszyliśmy w drogę powrotna do Polski. Trudno było uwierzyć, że czas tak szybko minął.

Podczas wycieczki panowała przyjazna i miła atmosfera. Uczestnicy czuli się bardzo dobrze i byli zadowoleni. Wróciliśmy do domu bogatsi o nowe wiadomości, doświadczenia oraz niezapomniane wrażenia.

Opiekunkami grupy były  nauczycielki języków obcych Gimnazjum nr 1: Agnieszka Łapinska i Agnieszka Ołtarzewska.

Organizację wycieczki ze strony polskiej koordynował dyrektor Gimaznjum nr 1 w Łapach Daniel Gołaszewski.