Przywrócenie ruchu kolejowego wiąże się z szeregiem niebezpieczeństw. Należą do nich głównie wypadki z udziałem uczestników ruchu drogowego. Na tej trasie na przejeździe w Wygodzie na początku listopada doszło do zderzenia samochodu z drezyną pracowników remontujących torowisko. W wyniku wypadku zginęły trzy osoby.
- Wieloletni okres wykorzystywania linii kolejowej z Ostrołęki do Łap jedynie do przejazdów technologicznych spowodował deprecjację oznakowania na przejazdach kolejowo-drogowych, co w konsekwencji doprowadziło do fałszywego utrwalenia się poglądu, „że po tej linii nic przecież nie jeździ” – zwraca uwagę na potrzebę zachowania bezpieczeństwa Andrzej Kierman dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku PKP PLK S.A. - Na zarządzanym przez nasz zakład odcinku linii nr 36 występuje 58 przejazdów kolejowo-drogowych. Część z nich zmodernizowano poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych. Nie mniej jednak, w dalszym ciągu, najbardziej odpowiedzialnym elementem za bezpieczeństwo ruchu drogowego są jego uczestnicy, kierujący pojazdami i piesi – dodaje dyrektor Kierman.
- Otwarcie linii nastąpi 10 grudnia 2017 r., czyli wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy – zapowiada PKP PLK. W dużej mierze to, czy przejazdy-kolejowe będą bezpieczne zależy od uczestników ruchu.
Remont linii objazdowych prowadzony jest w ramach zadania "Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach 31,32,36 w ramach projektów CEF "Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne" oraz „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Umowa związana z poprawą stanu linii kolejowych nr 31, 32 i 36 opiewa na 208 mln zł brutto.
Zdjęcie: wjazd na stację Łapy od strony Ostrołęki - https://stacjawyszkow.kolej.org.pl